Nasz sprzęt - Twój sukces

Profesjonalne przyczepy samozbierające o szerokiej gamie gabarytów.

Wydajna i efektywna praca

Maksymalną wydajność, wytrzymałość i  gotowość do pracy oferuje flagowa przyczepa PÖTTINGER- JUMBO. W „Walce systemów“ udowodniła swoją przewagę i zapisała sie jako najbardziej ekonomiczna alternatywa dla produkcji wysokiej jakości kiszonki

Podbieracz o dużej wydajności

Intensywne wykorzystanie przyczepy wymaga niezawodnego i wydajnego podbieracza. Wahliwy podbieracz firmy Poettinger z ośmioma rzędami palców zapewnia doskonałą wydajność zbioru – również przy dużej prędkości jazdy i ciężkich warunkach zbioru.

Podbieracz o dużej wydajności

Podbieracz Poettinger gwarantuje maksymalna wydajność, również w trudnych warunkach pracy, jak wilgotna i krótka trawa.

  • 2 m szerokości, sterowany 8 rzędowy podbieracz gwarantuje wzrost wydajności do 20%.
  • Obszar przekazywania między palcami podbieracza a rotorem został także zoptymalizowany i dopasowany do wydajności.
  • Łatwa konserwacja – smarowanie krzywki tylko jeden raz w roku, głównego łożyska dźwigni sterowania co 80 przyczep -przewody smarowania wychodzą na zewnątrz.
  • Czysta pasza dzięki hartowanym pasom wlotowym – zapewnia to staranne oddzielenie zanieczyszczeń od paszy. Ochrona belki nożowej.

Tylko czysta pasza gwarantuje prawidłowy przebieg procesu zakiszania i dzięki temu wysokiej jakości sianokiszonkę.

  • Podbieracz jest sterowany obustronnie przez krzywki ze stali z pełnym środkiem. Mocne, dwurzędowe łożyska rolek sterujących są dostosowane do dużych obciążeń.
  • Palce podbieracza są podatne skrętnie – nie naruszają darni, nie wzniecają kurzu i zbyt szybko się nie zużywają.

Perfekcyjne kopiowanie nierówności terenu- regulowane wielostopniowo na wysokość koła kopiujące 16 x 6,5-8

  • Koła dokładnie prowadzą podbieracz przez każdy teren i dopasowują wysokość przebiegu palców. Koła kopiujące wodzące umożliwiają szczególnie gładkie poruszanie się w zakrętach.
  • Przestawiana w pionie blacha uderzeniowa z wysuniętą rolką d ogniatającą pokos gwarantuje perfekcyjny przepływ paszy – również przy wysokiej prędkości załadunku i krótkiej, mokrej zielonce.
Wahliwy podbieracz
  • Dwa przegubowe ramiona nośne umożliwiają pełną swobodę ruchu podbieracza.
  • Dodatkowa sprężyna, która zapewnia niewielki, chroniący podłoże nacisk na glebę – opcjonalnie można zamontować hydrauliczny układ odciążania podbieracza.
  • Automatyka wyłączania podbieracza we wszystkich modelach JUMBO.

Zabezpieczenie noży

Intensywne wykorzystanie przyczepy wymaga dopasowanego zabezpieczenia noży. Każdy nóż jest zabezpieczony indywidualnie. Zabezpieczenie i właściwe ustawienie nozy gwarantują równomierne cięcie.

Niepowtarzalne rozwiązanie Pöttingera: Siła uwalniania zależy od wielkości i punktu wejścia ciała obcego.

  • Mniejsze elementy wpadają pomiędzy podbieracz a rotor.
  • Większe ciała obce są dociskane przez rotor do noża i w krótkim czasie przesuwane sprężyście w kierunku podawaniahtung.
  • Rolka uwalniająca na tylnej stronie noża unosi się z blokady. Ciało obce wydostaje się spod noża. Siła oporu zostaje natychmiast zredukowana, co chroni nóż!
  • Po przejściu ciała obcego przez mechanizm tnący nóż powraca do pozycji wyjściowej na skutek działania sprężyny.

Należy zwrócić uwagę na fakt, że kamienie nie sa tu łupane, tak jak się to dzieje w przypadku sieczkarni. Dzięki temu mamy pewność, że nie dojdzie do skaleczeń u bydła podczas trawienia.

Komfort jazdy

Wzrastająca powierzchnia Komfort jazdy do 31 t dop. masy całkowitej przestrzeni załadunkowej i duża prędkość jazdy obciążenej przyczepy wymagają zastosowania mocnych i chroniącyh podłoże podwozi. Firma Pöttinger poświęciła wiele uwagi temu zagadnieniu. W efekcie powstały osie tandemowe o sterowaniu wymuszonym oraz typu Tridem i opony o dużej powierzchii przylegania do podłoża.

Podwozie z amortyzowaniem parabolicznym do max. 22 t ciężaru całkowitego

Amortyzatory paraboliczne o dużym rozstawie wspornikow i wahaczem do wyrównania na stoku. Perfekcyjne amortyzowanie w silosie i spokojna jazda po drogach i polach. Stabilne drążki wzdłużne przejmują siłę hamowania i sterowanie osią. Oś skrętna jako wyposażenie seryjne. Oś wymuszona i ABS na życzenie.

Podwozie z resorowaniem parabolicznym i stabilizatorem poprzecznym do max. 22 t ciężaru całkowitego

Amortyzatory paraboliczne o dużym rozstawie wspornikow i wahaczem do wyrównania na stoku. Perfekcyjne amortyzowanie w silosie i spokojna jazda po drogach i polach. Stabilne drążki wzdłużne przejmują siłe hamowania i sterowanie osią. Zaletą zastosowania dodatkowych stabilizatorów poprzecznych jest bezpieczniejsza jazda po stoku oraz w zakręcie. Oś skrętna w wyposażeniu seryjnym, sterowanie wymuszone i ABS na życzenie.

Podwozie z amortyzowaniem hydropneumatycznym do max. 24 t ciężaru całkowitego, oś jak w samoch. ciężarowych (okładziny hamulcowe 410 x 180 mm)

Perfekcyjne amortyzowanie w silosie i spokojna jazda po drogach i polach. Stabilne drążki wzdłużne przejmują siłę hamowania i sterowanie osią. Oś skrętna w wyposażeniu seryjnym, sterowanie wymuszone i ABS na życzenie.

  • Szerokie podparcie – 1085 mm – bezpieczna jazda po skłonie.
  • Najwyższy komfort jazdy po drogach i w terenie.
  • Bezpieczna jazda na stoku mimo wysoko umieszczonego punktu ciężkości.
  • Duży zakres wyrównania osi do 270 mm pozwalający na swobodny wyjazd z pola i bezproblemową jazdę po nierównych drogach.
  • Optymalne działania hamulców przez równomierne rozłożenie obciązenia osi.
8- kołowe podwozie – pełna ochrona podłoża do max. 22 t ciężaru całkowitego

W tym jedynym na całym świecie układzie zawieszenia koła są osadzone parami na wahliwie zawieszonych osiach. Tylne pary kół swobodnie kopiują nierowności terenu chroniąc przez to opony i darń. Hydrauliczna regulacja poziomu z opatentowanym systemem maksymalnego wychylenia zapewniają najlepsze rozłożenie nacisku. Znakomite właściwości jazdy po stoku. Amortyzowanie hydrauliczne optymalizuje komfort jazdy. Hamulce pneumatyczne lub hydrauliczne gwarantują bezpieczne hamowanie również przy dużej prędkości jazdy. Dzięki mniejszej wysokości platformy w przeciwieństwie do ogumienia 26.5" rotor załadunkowy jest bardziej wydajny.

Podwozie Tridem ze sterowaniem wymuszonym, do 31 t ciężaru całkowitego

Zawieszenie Tridem Pöttingera zapewnia optymalne rozłozenie ciężaru na dużej powierzchnii. Nacisk na podłoże jest niewielki.

  • Perfekcyjny chód w śladzie na stoku i w silosie.
  • Szczególnie istotną cechą jest niezależne zawieszenie osi.
  • Zawieszenie hydropneumatyczne umożliwia ruch w pionie w zakresie 270 mm.
  • Tym samym obciążenie osi rozkłada się równomiernie na każdym terenie.

Testy wykazują, że zapewnia to także oszczędność paliwa. Niezależne zawieszenie zapewnia również bardziej równomierne zużycie hamulców na wszystkich osiach.

Sterowniki

POWER CONTROL

Wszystkimi funkcjami można sterować bezpośrednio z terminalu. Wyświetlane są również komunikaty o błędach. Zintegrowana baza danych.

  • Funkcje automatyki zwiększające komfort obsługi
  • Ergonomiczna forma przycisków pulpitu
  • Seyjne podświetlenie klawiatury.

WIRELESS POWER CONTROL

Komfortowa obsluga przyczepy rowniez poza kabina ciagnia.

  • Pasek uwalnia rece do obslugi
  • Duzy zasieg do 100 m

CCI 100 Terminal - 100% ISOBUS

Komfort extra klasy na zyczenie

Ten pulpit obsługi zawiera nie tylko funkcje terminalu Power Control, ale również umożliwia obsługę wszystkich maszyn z ISOBUS różnych producentów.

  • Wysokiej jakości 8,4" kolorowy wyświetlacz TFT
  • Podświetlenie przycisków
  • Ekran dotykowy
  • 12 wypukłych przycisków
  • Wejście na USB
  • Przyłącze do kamery M 12x1
  • Pomiar momentu obrotowego służący do sterowania automatyką załadunku. Szybkie i dokładne dopasowanie do różnych cech paszy z siedzenia ciągnika.
  • Sterowanie osia skretna uzaleznione od predkosci.
  • Waga

Agregat załadunkowy Powermatic Plus

Po prostu żarłok

System załadowczy Powermatic to serce przyczepy samozbierającej Pöttinger: mocny, solidny i wydajny. Rotor przystosowany jest do dowolnej mocy ciągnika.

Perfekcyjne przenoszenie paszy przez podbieracz i maksymalna wydajność również przy utrudnionych warunkach pracy, jak mokra i krótka trawa. Wypróbowana i sprawdzona przez lata forma palców rotora.

  • Lekkie, nie wymagajace zastosowania dużej siły podbieranie paszy.
  • Płynne podbieranie masy zielonej przez podbieracz i maksymalna wydajność dzięki rozszerzonym końcówkom palców.
  • Optymalny odstęp między nożami i palcami zapewnia lekkość uciągu i ochronę noży przed ciałami obcymi.
  • Powermatic+ rotor załadunkowy z ośmioma spiralnie ułożonymi rzędami palców o średnicy 800 mm.
  • Teoretyczna długość cięcia wynosi 34 mm, co zapewnia paszę o optymalnej strukturze dla przeżuwaczy.
Agregat załadunkowy

Rotor załadunkowy jest obustronnie łożyskowany przez wahliwe łożyska rolkowe. Po stronie napędu znajduje się wałek napędu o grubości 100 mm, łożyskowanie umieszczone jest między rotorem i przekładnią – dzięki temu obciążenie łożysk jest mniejsze.

Palce wykonane są z hartowanej drobnoziarnistej stali Hardox 500 o grubości 12 mm.

Prosta konserwacja

Pierścienie zębate są zawieszone na bębnie wewnętrznym. Każdy pierścień jest wymienny.

Skrobak z korpusem szerokości 18 mm

Skrobaki sa przykręcane pojedyńczo. Forma skrobaków zmniejsza zapotrzebowanie mocy.

Najlepsze zagęszczenie paszy

Najlepsze zagęszczenie paszy w przestrzeni załadunkowej dzięki dużej powierzchnii skrobaków i zoptymalizowanej formie zebów rotora. Przyczepy JUMBO osiągają przez to największy stopień wykorzystania przestrzenii załadunkowej na m3, również przy mokrej masie.

PRZYCZEPY ROTOROWE Z ZAAWANSOWANĄ TECHNIKĄ

Przyczepy silosowe FARO oferują Państwu wydajną technikę rotorową przy średnim zapotrzebowaniu mocy.

Wahliwy podbieracz

Do szybkiego załadunku potrzeba niezawodnego i wydajnego podbieracza. Podbieracz PÖTTINGER z ośmioma rzędami palców zapewnia szybkie i dokładne podbieranie paszy – również przy dużej prędkości jazdy i w trudnych warunkach pracy.

  • 1,85 m szer, 6-rzedowy podbieracz gwarantuje maksymalną wydajność również w ćeiżkich warunkach zbioru, jak mokra i krótka trawa.
  • „Przestrzeń przekazywania paszy od palców podbieracza do rotora zostałą zoptymalizowane i dopasowana do przepustowości.
  • Przyjazny serwis – krzywka sterowania należy konserwowac smarem tylko 1 x w roku, co 80 fur głowne łożysko dźwigni sterowania – przewody smarowania są wyprowadzone na zewnątrz.
  • Czysta pasza dzieki  wzmocnionym pasom wlotowym – oddzielanie brudu od paszy. Ochrona mechanizmu tnącego.
  • Czysta pasza gwarantuje udany proces kiszenia a przez to wysokie jakości kiszonkę.
  • Podbieracz jest sterowany dwustronnie przez krzywkę ze stali o pełnym środku. Stale smarowane dwurzędowe rolki sterowania sa mocne i dostosowane do dużych obciążeń.
  • Palce podbieracza sa sterowane nadażnie – nie uszkadzaja darni, nie wciagają zabrudzeń i kamieni, nie zużywają sie nadmiernie.
  • Zawieszone na dwóch przegubach ramie nośne umożliwia pełna swobodę ruchów podbieracza.

Sterowniki

DIRECT CONTROL

Przyczepy silosowe serii FARO i EUROPROFI modele L są wyposażone w sterownik DIRECT-CONTROL.

Elektrohydrauliczny komfortowy sterownik do sterowania wszystkimi funkcjami przyczepy.

Sterowanie
  • Podbieraczem
  • Dyszlem łamanym
  • Chowaniem belki nożowej
  • Podłogą rusztową
  • Prędkością podłogi rusztowej
  • Komunikatami
  • Ścianą tylną
  • Automatyka rozładunku
  • Nabudową rusztową

POWER CONTROL

Seryjny we

  • wszystkich modelach D FARO i EUROPROFI.

na życzenie we

  • wszystkich modelach L FARO i EUROPROFI.

Funkcjonalny, niecodzienny terminal obsługi zapewniający najwyższy komfort pracy. Wszystkie funkcje automatyki i kontroli są zintegrowane w sterowniku  i wyświetlana na jego ekranie. Również komunikaty o błedach są sygnalizowane na wyświetlaczu. Każda funkcja jest sterowana i uruchamiana bezpośrednio. Baza danych i  zapis informacji są rónież  zintegrierowane.

wszystkie możliwe funkcje przyczepy
  • Automatyka rozładunku
  • autom. licznik godzin i przyczep
  • System diagnostyczny
  • Sterowana oś skrętna
  • włączaniea 2-suwowego silnika podłogi rusztowej
  • Autom. zamykanie ściany tylnje
  • Komunikat o status belki nożowej

Dane techniczne

 FARO 3510 LFARO 3510 DFARO 4010 LFARO 4010 D
Długość 7780 mm 8250 mm 8460 mm 8930 mm
Szerokość 2420 mm 2420 mm 2420 mm 2420 mm
Wysokość z ogumieniem 17" 3560 mm 3560 mm 3560 mm 3560 mm
Wysokość z ogumieniem 22,5" - - 3680 mm 3680 mm
Szerokość platformy z ogumieniem 17" 1250 mm 1250 mm 1250 mm 1250 mm
Szerokość platformy z ogumieniem 22,5" - - 1370 mm 1370 mm
Liczba łańcuchów podłogi rusztowej 4 szt 4 szt 4 szt 4 szt
Napęd podłogi rusztowej (seryjny) 1-stopniowe  1-stopniowe  1-stopniowe  1-stopniowe 
Napęd podłogi rusztowej (na życzenie) 2-stopniowe  2-stopniowe  2-stopniowe  2-stopniowe 
Powierzchnia załadunku 5.000 x 2.100 mm 4.750 x 2.100 mm 5.680 x 2.100 mm 5.430 x 2.100 mm
Pojemność załadowcza przy średnim sprasowaniu 35 m³ 35 m³ 40 m³ 40 m³
Pojemność załadowcza (DIN 11741) 24 m³ 23 m³ 27 m³ 26 m³
Maks. liczba noży 31 szt 31 szt 31 szt 31 szt
Teoretyczna długość cięcia 45 mm 45 mm 45 mm 45 mm
Szerokość podbieracza 1850 mm 1850 mm 1850 mm 1850 mm
Szerokość śladu 1850 mm 1850 mm 1850 mm 1850 mm
Ciężar w przypadku wyposażenia standardowego 5550 kg 5950 kg 5650 kg 6050 kg
Podwozie Oś tandemowa  Oś tandemowa  Oś tandemowa  Oś tandemowa 
Dopuszczalna masa całkowita (seryjna) 12500 kg 12500 kg 12500 kg 12500 kg
Dopuszczalna masa całkowita, maks. 15000 kg 15000 kg 18000 kg 18000 kg

 

 FARO 4510 LFARO 4510 DFARO 5010 LFARO 5010 D
Długość 9140 mm 9140 mm 9140 mm 9610 mm
Szerokość 2420 mm 2420 mm 2420 mm 2420 mm
Wysokość z ogumieniem 17" 3560 mm 3560 mm 3760 mm 3760 mm
Wysokość z ogumieniem 22,5" 3680 mm 3680 mm 3880 mm 3880 mm
Szerokość platformy z ogumieniem 17" 1250 mm 1250 mm 1250 mm 1250 mm
Szerokość platformy z ogumieniem 22,5" 1370 mm 1370 mm 1370 mm 1370 mm
Liczba łańcuchów podłogi rusztowej 4 szt 4 szt 4 szt 4 szt
Napęd podłogi rusztowej (seryjny) 1-stopniowe  1-stopniowe  1-stopniowe  1-stopniowe 
Napęd podłogi rusztowej (na życzenie) 2-stopniowe  2-stopniowe  2-stopniowe  2-stopniowe 
Powierzchnia załadunku 6.360 x 2.100 mm 6.110 x 2.100 mm 6.360 x 2.100 mm 6.110 x 2.100 mm
Pojemność załadowcza przy średnim sprasowaniu 45 m³ 45 m³ 50 m³ 50 m³
Pojemność załadowcza (DIN 11741) 30 m³ 29 m³ 33 m³ 32 m³
Maks. liczba noży 31 szt 31 szt 31 szt 31 szt
Teoretyczna długość cięcia 45 mm 45 mm 45 mm 45 mm
Szerokość podbieracza 1850 mm 1850 mm 1850 mm 1850 mm
Szerokość śladu 1850 mm 1850 mm 1850 mm 1850 mm
Ciężar w przypadku wyposażenia standardowego 5800 kg 6200 kg 5850 kg 6350 kg
Podwozie Oś tandemowa  Oś tandemowa  Oś tandemowa  Oś tandemowa 
Dopuszczalna masa całkowita (seryjna) 15000 kg 15000 kg 15000 kg 15000 kg
Dopuszczalna masa całkowita, maks. 18000 kg 18000 kg 18000 kg 18000 kg

 

 FARO 8010 L
Szerokość 2500 mm
Wysokość z ogumieniem 17" 3980 mm
Wysokość z ogumieniem 22,5" 4100 mm
Szerokość platformy z ogumieniem 17" 1250 mm
Szerokość platformy z ogumieniem 22,5" 1370 mm
Liczba łańcuchów podłogi rusztowej 4 szt
Napęd podłogi rusztowej (seryjny) 1-stopniowe 
Napęd podłogi rusztowej (na życzenie) 2-stopniowe 
Powierzchnia załadunku 7.730 x 2.100 mm
Pojemność załadowcza przy średnim sprasowaniu 80 m³
Pojemność załadowcza (DIN 11741) 48 m³
Maks. liczba noży 11 szt
Teoretyczna długość cięcia 135 mm
Szerokość podbieracza 1850 mm
Szerokość śladu 1850 mm
Ciężar w przypadku wyposażenia standardowego 6550 kg
Podwozie Oś tandemowa 
Dopuszczalna masa całkowita (seryjna) 13500 kg
Dopuszczalna masa całkowita, maks. 15000 kg

Wielofunkcyjna przyczepa rotorowa

Przyczepą JUMBO combiline oferujemy Państwu maksymalną elastyczność zastosowania i większe możliwości wykorzystania maszyny.

Jumbo combiline może pracować jako wydajna przyczepa silosowa lub jako przyczepa objętościwa.

3-funkcyjna ściana przednia

3-funkcyja ściana przednia uruchamiana hydraulicznie z kabiny ciągnika w kilka sekund przezbraja przyczepę zmieniając jej funkcje:

  • Jako przyczepa silosowa: szeroka klapa zagęszczająca paszę steruje automatyką załadunku.
  • Jako przyczepa objętościowa: przednia część jest złożona do przodu- bezpośredni widok z ciągnika na przestrzeń załadunkową.
  • Przednia część rozłożona do góry, klapa zagęszczająca paszę opuszczona do środka, dla pełnego wykorzystania przestrzeni załadunkowej.

Podbieracz o dużej wydajności

Intensywne wykorzystanie przyczepy wymaga niezawodnego i wydajnego podbieracza. Wahliwy podbieracz firmy Poettinger z ośmioma rzędami palców zapewnia doskonałą wydajność zbioru – również przy dużej prędkości jazdy i ciężkich warunkach zbioru.

Podbieracz o dużej wydajności

Podbieracz Poettinger gwarantuje maksymalna wydajność, również w trudnych warunkach pracy, jak wilgotna i krótka trawa.

  • 2 m szerokości, sterowany 8 rzędowy podbieracz gwarantuje wzrost wydajności do 20%.
  • Obszar przekazywania między palcami podbieracza a rotorem został także zoptymalizowany i dopasowany do wydajności.
  • Łatwa konserwacja – smarowanie krzywki tylko jeden raz w roku, głównego łożyska dźwigni sterowania co 80 przyczep -przewody smarowania wychodzą na zewnątrz.
  • Czysta pasza dzięki hartowanym pasom wlotowym – zapewnia to staranne oddzielenie zanieczyszczeń od paszy. Ochrona belki nożowej.

Tylko czysta pasza gwarantuje prawidłowy przebieg procesu zakiszania i dzięki temu wysokiej jakości sianokiszonkę.

  • Podbieracz jest sterowany obustronnie przez krzywki ze stali z pełnym środkiem. Mocne, dwurzędowe łożyska rolek sterujących są dostosowane do dużych obciążeń.
  • Palce podbieracza są podatne skrętnie – nie naruszają darni, nie wzniecają kurzu i zbyt szybko się nie zużywają.

Perfekcyjne kopiowanie nierówności terenu- regulowane wielostopniowo na wysokość koła kopiujące 16 x 6,5-8

  • Koła dokładnie prowadzą podbieracz przez każdy teren i dopasowują wysokość przebiegu palców. Koła kopiujące wodzące umożliwiają szczególnie gładkie poruszanie się w zakrętach.
  • Przestawiana w pionie blacha uderzeniowa z wysuniętą rolką d ogniatającą pokos gwarantuje perfekcyjny przepływ paszy – również przy wysokiej prędkości załadunku i krótkiej, mokrej zielonce.
Wahliwy podbieracz
  • Dwa przegubowe ramiona nośne umożliwiają pełną swobodę ruchu podbieracza.
  • Dodatkowa sprężyna, która zapewnia niewielki, chroniący podłoże nacisk na glebę – opcjonalnie można zamontować hydrauliczny układ odciążania podbieracza.
  • Automatyka wyłączania podbieracza we wszystkich modelach JUMBO.

Zabezpieczenie noży

Intensywne wykorzystanie przyczepy wymaga dopasowanego zabezpieczenia noży. Każdy nóż jest zabezpieczony indywidualnie. Zabezpieczenie i właściwe ustawienie nozy gwarantują równomierne cięcie.

Niepowtarzalne rozwiązanie Pöttingera: Siła uwalniania zależy od wielkości i punktu wejścia ciała obcego.

  • Mniejsze elementy wpadają pomiędzy podbieracz a rotor.
  • Większe ciała obce są dociskane przez rotor do noża i w krótkim czasie przesuwane sprężyście w kierunku podawaniahtung.
  • Rolka uwalniająca na tylnej stronie noża unosi się z blokady. Ciało obce wydostaje się spod noża. Siła oporu zostaje natychmiast zredukowana, co chroni nóż!
  • Po przejściu ciała obcego przez mechanizm tnący nóż powraca do pozycji wyjściowej na skutek działania sprężyny.

Należy zwrócić uwagę na fakt, że kamienie nie sa tu łupane, tak jak się to dzieje w przypadku sieczkarni. Dzięki temu mamy pewność, że nie dojdzie do skaleczeń u bydła podczas trawienia.

Komfort jazdy

Wzrastająca powierzchnia Komfort jazdy do 31 t dop. masy całkowitej przestrzeni załadunkowej i duża prędkość jazdy obciążenej przyczepy wymagają zastosowania mocnych i chroniącyh podłoże podwozi. Firma Pöttinger poświęciła wiele uwagi temu zagadnieniu. W efekcie powstały osie tandemowe o sterowaniu wymuszonym oraz typu Tridem i opony o dużej powierzchii przylegania do podłoża.

Podwozie z amortyzowaniem parabolicznym do max. 22 t ciężaru całkowitego

Amortyzatory paraboliczne o dużym rozstawie wspornikow i wahaczem do wyrównania na stoku. Perfekcyjne amortyzowanie w silosie i spokojna jazda po drogach i polach. Stabilne drążki wzdłużne przejmują siłę hamowania i sterowanie osią. Oś skrętna jako wyposażenie seryjne. Oś wymuszona i ABS na życzenie.

Podwozie z resorowaniem parabolicznym i stabilizatorem poprzecznym do max. 22 t ciężaru całkowitego

Amortyzatory paraboliczne o dużym rozstawie wspornikow i wahaczem do wyrównania na stoku. Perfekcyjne amortyzowanie w silosie i spokojna jazda po drogach i polach. Stabilne drążki wzdłużne przejmują siłe hamowania i sterowanie osią. Zaletą zastosowania dodatkowych stabilizatorów poprzecznych jest bezpieczniejsza jazda po stoku oraz w zakręcie. Oś skrętna w wyposażeniu seryjnym, sterowanie wymuszone i ABS na życzenie.

Podwozie z amortyzowaniem hydropneumatycznym do max. 24 t ciężaru całkowitego, oś jak w samoch. ciężarowych (okładziny hamulcowe 410 x 180 mm)

Perfekcyjne amortyzowanie w silosie i spokojna jazda po drogach i polach. Stabilne drążki wzdłużne przejmują siłę hamowania i sterowanie osią. Oś skrętna w wyposażeniu seryjnym, sterowanie wymuszone i ABS na życzenie.

  • Szerokie podparcie – 1085 mm – bezpieczna jazda po skłonie.
  • Najwyższy komfort jazdy po drogach i w terenie.
  • Bezpieczna jazda na stoku mimo wysoko umieszczonego punktu ciężkości.
  • Duży zakres wyrównania osi do 270 mm pozwalający na swobodny wyjazd z pola i bezproblemową jazdę po nierównych drogach.
  • Optymalne działania hamulców przez równomierne rozłożenie obciązenia osi.
8- kołowe podwozie – pełna ochrona podłoża do max. 22 t ciężaru całkowitego

W tym jedynym na całym świecie układzie zawieszenia koła są osadzone parami na wahliwie zawieszonych osiach. Tylne pary kół swobodnie kopiują nierowności terenu chroniąc przez to opony i darń. Hydrauliczna regulacja poziomu z opatentowanym systemem maksymalnego wychylenia zapewniają najlepsze rozłożenie nacisku. Znakomite właściwości jazdy po stoku. Amortyzowanie hydrauliczne optymalizuje komfort jazdy. Hamulce pneumatyczne lub hydrauliczne gwarantują bezpieczne hamowanie również przy dużej prędkości jazdy. Dzięki mniejszej wysokości platformy w przeciwieństwie do ogumienia 26.5" rotor załadunkowy jest bardziej wydajny.

Podwozie Tridem ze sterowaniem wymuszonym, do 31 t ciężaru całkowitego

Zawieszenie Tridem Pöttingera zapewnia optymalne rozłozenie ciężaru na dużej powierzchnii. Nacisk na podłoże jest niewielki.

  • Perfekcyjny chód w śladzie na stoku i w silosie.
  • Szczególnie istotną cechą jest niezależne zawieszenie osi.
  • Zawieszenie hydropneumatyczne umożliwia ruch w pionie w zakresie 270 mm.
  • Tym samym obciążenie osi rozkłada się równomiernie na każdym terenie.

Testy wykazują, że zapewnia to także oszczędność paliwa. Niezależne zawieszenie zapewnia również bardziej równomierne zużycie hamulców na wszystkich osiach.

Sterowniki

POWER CONTROL

Wszystkimi funkcjami można sterować bezpośrednio z terminalu. Wyświetlane są również komunikaty o błędach. Zintegrowana baza danych.

  • Funkcje automatyki zwiększające komfort obsługi
  • Ergonomiczna forma przycisków pulpitu
  • Seyjne podświetlenie klawiatury.

WIRELESS POWER CONTROL

Komfortowa obsluga przyczepy rowniez poza kabina ciagnia.

  • Pasek uwalnia rece do obslugi
  • Duzy zasieg do 100 m

CCI 100 Terminal - 100% ISOBUS

Komfort extra klasy na zyczenie

Ten pulpit obsługi zawiera nie tylko funkcje terminalu Power Control, ale również umożliwia obsługę wszystkich maszyn z ISOBUS różnych producentów.

  • Wysokiej jakości 8,4" kolorowy wyświetlacz TFT
  • Podświetlenie przycisków
  • Ekran dotykowy
  • 12 wypukłych przycisków
  • Wejście na USB
  • Przyłącze do kamery M 12x1
  • Pomiar momentu obrotowego służący do sterowania automatyką załadunku. Szybkie i dokładne dopasowanie do różnych cech paszy z siedzenia ciągnika.
  • Sterowanie osia skretna uzaleznione od predkosci.
  • Waga

Agregat załadunkowy Powermatic Plus

Po prostu żarłok

System załadowczy Powermatic to serce przyczepy samozbierającej Pöttinger: mocny, solidny i wydajny. Rotor przystosowany jest do dowolnej mocy ciągnika.

Perfekcyjne przenoszenie paszy przez podbieracz i maksymalna wydajność również przy utrudnionych warunkach pracy, jak mokra i krótka trawa. Wypróbowana i sprawdzona przez lata forma palców rotora.

  • Lekkie, nie wymagajace zastosowania dużej siły podbieranie paszy.
  • Płynne podbieranie masy zielonej przez podbieracz i maksymalna wydajność dzięki rozszerzonym końcówkom palców.
  • Optymalny odstęp między nożami i palcami zapewnia lekkość uciągu i ochronę noży przed ciałami obcymi.
  • Powermatic+ rotor załadunkowy z ośmioma spiralnie ułożonymi rzędami palców o średnicy 800 mm.
  • Teoretyczna długość cięcia wynosi 34 mm, co zapewnia paszę o optymalnej strukturze dla przeżuwaczy.
Agregat załadunkowy

Rotor załadunkowy jest obustronnie łożyskowany przez wahliwe łożyska rolkowe. Po stronie napędu znajduje się wałek napędu o grubości 100 mm, łożyskowanie umieszczone jest między rotorem i przekładnią – dzięki temu obciążenie łożysk jest mniejsze.

Palce wykonane są z hartowanej drobnoziarnistej stali Hardox 500 o grubości 12 mm.

Prosta konserwacja

Pierścienie zębate są zawieszone na bębnie wewnętrznym. Każdy pierścień jest wymienny.

Skrobak z korpusem szerokości 18 mm

Skrobaki sa przykręcane pojedyńczo. Forma skrobaków zmniejsza zapotrzebowanie mocy.

Najlepsze zagęszczenie paszy

Najlepsze zagęszczenie paszy w przestrzeni załadunkowej dzięki dużej powierzchnii skrobaków i zoptymalizowanej formie zebów rotora. Przyczepy JUMBO osiągają przez to największy stopień wykorzystania przestrzenii załadunkowej na m3, również przy mokrej masie.

Dane techniczne

  JUMBO 6610 L COMBILINE JUMBO 6610 D COMBILINE
Długość 9930 mm 9930 mm
Szerokość 2920 mm 2920 mm
Wysokość z ogumieniem 22,5" 3830 mm 3830 mm
Wysokość z ogumieniem 26,5" 3945 mm 3945 mm
Szerokość platformy z ogumieniem 22,5" 1525 mm 1525 mm
Szerokość platformy z ogumieniem 26,5" 1640 mm 1640 mm
Liczba łańcuchów podłogi rusztowej 4 szt 4 szt
Napęd podłogi rusztowej (seryjny) 2-stopniowe  2-stopniowe 
Powierzchnia załadunku 7.200 x 2.300 mm 6.930 x 2.300 mm
Pojemność załadowcza przy średnim sprasowaniu 66 m³ 66 m³
Pojemność załadowcza (DIN 11741) 37,9 m³ 36,5 m³
Maks. liczba noży 45 szt 45 szt
Teoretyczna długość cięcia 34 mm 34 mm
Szerokość podbieracza 2000 mm 2000 mm
Szerokość podbieracza maks. 2360 mm 2360 mm
Szerokość śladu 2050 mm 2050 mm
Ciężar w przypadku wyposażenia standardowego 9150 kg 9700 kg
Podwozie Oś tandemowa  Oś tandemowa 
Dopuszczalna masa całkowita (seryjna) 21000 kg 21000 kg
Dopuszczalna masa całkowita, maks. 24000 kg 24000 kg
  JUMBO 7210 L COMBILINE JUMBO 7210 D COMBILINE
Długość 10610 mm 10610 mm
Szerokość 2970 mm 2970 mm
Wysokość z ogumieniem 22,5" 3865 mm 3865 mm
Wysokość z ogumieniem 26,5" 3990 mm 3990 mm
Szerokość platformy z ogumieniem 22,5" 1550 mm 1550 mm
Szerokość platformy z ogumieniem 26,5" 1675 mm 1675 mm
Liczba łańcuchów podłogi rusztowej 6 szt 6 szt
Napęd podłogi rusztowej (seryjny) 2-stopniowe  2-stopniowe 
Powierzchnia załadunku 7.880 x 2.300 mm 7.610 x 2.300 mm
Pojemność załadowcza przy średnim sprasowaniu 72 m³ 72 m³
Pojemność załadowcza (DIN 11741) 41,5 m³ 40,1 m³
Maks. liczba noży 45 szt 45 szt
Teoretyczna długość cięcia 34 mm 34 mm
Szerokość podbieracza 2000 mm 2000 mm
Szerokość podbieracza maks. 2360 mm 2360 mm
Szerokość śladu 2100 mm 2100 mm
Ciężar w przypadku wyposażenia standardowego 10600 kg 11150 kg
Podwozie Oś tandemowa  Oś tandemowa 
Dopuszczalna masa całkowita (seryjna) 23000 kg 23000 kg
Dopuszczalna masa całkowita, maks. 31000 kg 31000 kg
  JUMBO 10010 L COMBILINE JUMBO 10010 D COMBILINE
Długość 11860 mm 11860 mm
Szerokość 2820 mm 2820 mm
Wysokość z ogumieniem 22,5" 3795 mm 3795 mm
Wysokość z ogumieniem 26,5" 3990 mm 3990 mm
Szerokość platformy z ogumieniem 22,5" 1480 mm 1480 mm
Szerokość platformy z ogumieniem 26,5" 1675 mm 1675 mm
Liczba łańcuchów podłogi rusztowej 6 szt 6 szt
Napęd podłogi rusztowej (seryjny) 2-stopniowe  2-stopniowe 
Powierzchnia załadunku 9.230 x 2.300 mm 8.850 x 2.300 mm
Pojemność załadowcza przy średnim sprasowaniu 100 m³ 100 m³
Pojemność załadowcza (DIN 11741) 48,1 m³ 46,6 m³
Maks. liczba noży 45 szt 45 szt
Teoretyczna długość cięcia 34 mm 34 mm
Szerokość podbieracza 2000 mm 2000 mm
Szerokość podbieracza maks. 2360 mm 2360 mm
Szerokość śladu 1950 mm 1950 mm
Ciężar w przypadku wyposażenia standardowego 11950 kg 12500 kg
Podwozie Oś Tridem  Oś Tridem 
Dopuszczalna masa całkowita (seryjna) 31000 kg 31000 kg
Dopuszczalna masa całkowita, maks. 31000 kg 31000 kg

WIELOFUNKCYJNE PRZYCZEPY ROTOROWE

FARO 5010 i FARO 4010 COMBILINE to nowe modele PÖTTINGER ze średniego segmentu przyczep do pracy z ciagnikami mocy od 90 do 150 KM. 31-nożowa belka  i mocniejszy napęd rotoru zapewniajacy większą przepustowość sprawiają, ze nowe FARO jest przyczepą o duzej wydajności. FARO 4010 COMBILINE może być również wykorzystane jako przyczepa objętościowa.

Rotomatic Plus

Rotor ma za zadanie szybko i sprawnie ciąć i zagęszczać. ROTOMATIC PLUS jest sercem przyczepy FARO. Rotor ma średnicę 750 mm Durchmesser i składa się z siedniu rzędów zębów. Spirlane uporządkowanie zębów zapewnia płyny i rówomierny załadunek bez szczytowych momentów skrętu. Hartowane zęby sa wykonane z drobnoziarnistej stali borowej Hardox 500 o grubości 7 mm.

Do 17% większa przepustowość
  • Napęd przez jednostronny szerokokątny wałek przegubowy.
  • Sprzęgło zapadkowe chroni zespół napędu.
  • Wysokie zabezpieczenie momentu skrętu 1600 Nm.
  • Wydajna praca także przy współpracy z ciągnikami mocy od 90 do 150 KM.
  • Jednorzędowy 1 1/2 calowy wydajny łańcych do rotora.
  • Automatyczny napinacz łańcucha
  • Automatyczne smarowanie łańcucha rotoru i podbieracza.

Nabudowa / klapa zagęszczająca

Mocna i lekka nabudowa

Mocna nabudowa składa się ze stręconej ramy z gęsto rozstawionymi wspornikami ścian o lekkiej konstrukcji. Automatyka załadunku dysponuje dwoma puktami pomiarowymi. Zagęszczenie jest regulowane przy pomocy sprężyn i może być optymalnie dopasowane do wydajności ciagnika.

Jedna klapa, dwie funkcje

FARO 4010 COMBILINE

Nowa ściana przednia może być na życzenie wyposażona w klapę dwufunkcyjną. Przezbrojenie przyczepy z trybu pracy jako przyczepa silosowa do trybu jako przyczepa objętościowa jest szybkie i odbywa się z kabiny ciągnika. Wsporniki są zamknięte a na zaokrąglonch błotnikach nie utrzymuje się sieczka.

Podwozie z resorowaniem parabolicznym

Wahacz wyrównujący zapewnia równe obciążenie kół przy hamowaniu. Jednoczesnie perfekcyjnie amortyzuje na pryźmie i gwarantuje spokojną jazdę po polu i drodze. Duży odstęp sprężyn z przodu 1100 mm.

Opcje podwozi

  • Osie BPW 16 t obciężenia, 410 x 120 mm okładziny hamulcowe dla bezpiecznego hamowania przy dużych prędkościach transportowych.
  • Wytrzymałe drązki wzdłużne przejmują siły hamowania i prowadzenie osi.
  • Oś skrętna chroniąca darń równiez przy dużym tonazu.
  • Różne warianty ogumienia.

Opuszczona podłoga rusztowa

Podłoga rusztowa została z przodu obniżona o 150 mm, co dało możliwość zamontowania ogumienia 710/45 R 22,5. Mocne ogniwa łańcucha gwaranują szybki wyładunek. Masa zielona została przesunięta w tył, co umożliwia równomierny, perfekcyjny rozładunek. Jako wyposażenie dodatkowe 2-suwowy silnik umożiwiajacy rozładunek z prędkością 18 m/sek..

Dane techniczne

 FARO 4010 L COMBILINEFARO 4010 D COMBILINE
Długość 8400 mm 8880 mm
Szerokość 2510 mm 2510 mm
Wysokość 3350 mm 3350 mm
Wysokość z linkami dachowymi + 325 mm  + 325 mm 
Liczba łańcuchów podłogi rusztowej 4 szt 4 szt
Napęd podłogi rusztowej (seryjny) 1-stopniowe  1-stopniowe 
Napęd podłogi rusztowej (na życzenie) 2-stopniowe  2-stopniowe 
Powierzchnia załadunku 5.680 x 2.100 mm 5.680 x 2.100 mm
Pojemność załadowcza przy średnim sprasowaniu 40 m³ 40 m³
Pojemność załadowcza (DIN 11741) 23 m³ 22 m³
Pojemność załadunku z linkami dachowymi 22,5" - -
Pojemność załadunku z linkami dachowymi 26,5" - -
Maks. liczba noży 31 szt 31 szt
Teoretyczna długość cięcia 45 mm 45 mm
Szerokość podbieracza 1850 mm 1850 mm
Szerokość śladu 1950 mm 1950 mm
Ciężar w przypadku wyposażenia standardowego 6350 kg 6850 kg
Podwozie Oś tandemowa  Oś tandemowa 
Dopuszczalna masa całkowita (seryjna) 15000 kg 15000 kg
Dopuszczalna masa całkowita, maks. 18000 kg 18000 kg

© PPHU Agro-Plus 2002-2016. Wszelkie prawa zastrzeżone