Nasz sprzęt - Twój sukces

NOWOCZESNE CIĄGNIKI KOMPAKTOWE DEUTZ-FAHR.

Nowa gama modeli Serii 5D obejmuje siedem róznych ciagników w dwóch wersjach silnikowych. Modele 5060D / 5070D / 5080D / 5085D zostały wyposażone w sprawdzone jednostki napędowe SDF Serii 1000 spełniające wymogi normy emisji spalin Tier III. Modele 5090D / 5090.4 / 5100.4D wyposażono natomiast w nowe silniki SDF FARMotion, które spełniają wymogi normy emisji spalin Tier 4i. Najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i bogata oferta wersji modeli Serii 5D sprawiają, że ciągniki są wyjątkowo wszechstronne i uniwersalne. Bogactwo konfiguracji oznacza możliwość dostosowania modeli Serii 5D do potrzeb każdego użytkownika.

Silnik

DWA RODZAJE SILNIKÓW.

Modele 5060D / / 5070D / 5080D / 5085D wyposażono w silniki SDF Serii 1000, które zapewniają wysoką moc i moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości obrotowych. Optymalny przebieg krzywych charakterystyki znqajduje odzwierciedlenie w wyjatkowej łatwości eksploatacji ciągnika. Silnik oferuje pojemność jednego litra z pojedyńczego cylindra. Układ dodlotowy powietrza wyposazono w turbinę i Intercooler, co dodatkowo podnośi walory użytkowe silnika. Silniki Serii 1000 wyposazono w innowacyjny układ wtryskowy z pojedyńczymi pompami i wtryskiwaczami dla każdego z cylindrów. System pracuje z ciśnieniem maksymalnym sięgającym 1400 bar. Motor pozwala spełnić wymogi normy emisji spalin Tier 3.

Modele 5090D / 5090.4 / 5100.4D wyposażono w najnowszą generację 3-cylindrowych (2887 cm³) i 4-cylindrowych (3849 cm³) jednostek napędowych SDF FARMotion z wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail (maksymalne ciśnienie robocze nawet 2000 bar), zapewniającym najwyższą wydajność, bardzo dobre osiągi i niezrównaną niezawodność. Dodatkowe atuty nowych silników FARMotion to sterowany elektronicznie zewnętrzny, chłodzony układ recyrkulacji spalin z zaworem EGR oraz w pełni bezobsługowy system oczyszczania spalin z katalizatorem utleniającym DOC, które razem gwarantuje spełnienie wymogów normy Tier4i.

Napęd

DUŻA LICZBA PRZEŁOŻEŃ, PRECYZYJNE STEROWANIE.

Przekładnie mechaniczne bez półbiegów i skrzynie z pólbiegami pod obciązeniem Powershift montowane w modelach Serii 5D współpracują z mechanicznym (wersja LS) lub elektrohydraulicznym (wersja GS) rewersem kierunku jazdy Powershuttle. Wersja GS oferuje także w standardzie funkcję Stop&Go (pozwalającą na zatrzymanie ciągnika wyłącznie za pomocą pedału hamulca, bez konieczności wciskania pedału sprzęgła w podłodze) oraz sprzęgło ComfortClutch z przyciskiem na dźwigni zmiany biegów, który umożliwia zmianę przełożenia bez konieczności używania pedału sprzęgła

Trzy zakresy (z minirduktorem i superreduktorem), pięć biegów i trzy półbiegi Powershift dają w sumie 45 biegów do jazdy do przodu i 45 biegów do tyłu. Blokada mechanizmu różnicowego oraz napęd na cztery koła są sterowane elektrohydraulicznie za pomocą przycisków umieszczonych na konsoli bocznej w kabinie. Duża liczba przełożeń w zakresie od 5 do 15 km/h pozwala operatorowi na precyzyjny dobór prędkości jazdy ciągnika do wykonywanej pracy.

WOM

PRĘDKOŚCI EKONOMICZNE WOM.

Ciągniki Serii 5D dostępne z wałem tylnym WOM o prędkości 540 /540ECO / 1000 obr./min. Wykorzystanie prędkości ekonomicznej WOM pozwala na napęd maszyny aktywnej za pośrednictwem wałka ale przy zredukowanej prędkości obrotowej silnika. Przekłada się to na zredukowane zużycie paliwa, zredukowany hałas i wibracje podczas pracy z maszyną. Napęd wałka uruchamiany jest za przycisku umieszczonego po prawej stronie fotela operatora i przekazywany jest poprzez wielotarczowe sprzęgło mokre. Ciągnik może być opcjonalnie wyposazony w podnośnik i WOM przedni o prędkości obrotowej 1000 obr./min.

Hydraulika i podnośnik

WYDAJNY UKŁAD HYDRAULICZNY.

Modele Serii 5D wyposażono w wydajny układ hydrauliczny z pompą 54 l/min z dwoma lub trzema obwodami sterowanymi mechanicznie za pomocą dźwigni umieszczonych na prawej konsoli ciągnika. Czytelne oznaczenia dźwgni ułatwiają korzystanie z układu hydraulicznego. Złacza hydrauliczne zgrupowano tuż nad podnośnikiem, ich umiejscownie ułatwia podłaczanie przewodów. Wszystkie wersje modeli Serii 5D wyposażono w złacza typu "push-pull" gwarantujące możliwość podłacząnia przewodów nawet pod ciśnieniem.

Seria 5D oferuje podnośnik sterowany mechanicznie za pomocą dźwigni lub elektronicznie za pomocą potencjometrów i przycisków. Podnośnik tylny oferuje udźwig w zakresie od 3000 do 3600 kg. Opcjonalnie - ciagniki oferowane są z podnośnikiem przednim o udźwigu wynoszącym 1750 kg.

Hamulce

SKUTECZNY UKŁAD HAMULCOWY.

Modele Serii 5D wyposażono w pełni skuteczny układ hamulcowy z tarczami w kąpieli olejowej na czterech kołach w wyposażeniu standardowym. Układ doskonale sprawdza się nawet w najcięższych warunkach roboczych gwarantując pełne bezpieczeństwo. Hamulec postojowy sterowany klasyczną dźwignią zapewnia pewne zatrzymanie ciągnika. Dla zapewniania najlepszej trakcji w kazdych warunkach, modele Serii 5D wyposażono w blokadę mechanizmów róznicowych o pełnym 100% zacisku. Dodatkowo operator może dowolnie sterować napędem na cztery koła. Wszystko to przekłada się na pełną skuteczność działania w trudnym terenie.

Kabina

KOMFORTOWA CZTERO-SŁUPKOWA KABINA OPERATORA

Modele Serii 5D wyróżnia wyjątkowa stylistyka opracowana współnie z biurem projektowego Giugiaro Design, będąca wyznacznikiem w swojej klasie w zakresie ergonomii, komfortu i łatwości użytkowania. Nowa kabina na 4 słupkach oferuje najlepszą widoczność w kazdym z kierunków i pełną kontrolę nad otoczeniem ciągnika. Miejsce pracy operatora jest niezwykle funkcjonalne i wygodne. Do dyspozycji pozostaje komfortowy fotel z układem amortyzacji i dużym siedziskiem.

Rozmieszczenie przyrządów sterowniczych po obu stronach fotela operatora jest intuicyjne i zgodne z zasadami ergonomii co ułatwia korzystanie z ciągnika. Wszystkie dźiwgnie, przełaczniki i przyciski oznaczono kolorystycznie w zależności od obsługiwanych funkcji. Kolor pomarańczowy oznacza sterowanie napędem, kolor żółty to WOM, niebieski - hydraulika a zielony to sterowanie pracą podnośnika. Kabina może być wyposażona w wydajny układ klimatyzacji. Standardowe wyposażenie obejmuje układ wentylacji i ogrzewania. Pakiet reflektorów zapewnia dużą łatwość pracy także w nocy.

Technologie

HRT (Hydraulic Roller Tappets) – silniki Tier 3 - układ sterowany przez zawór elektromagnetyczny, który reguluje wtrysk paliwa do komory spalania. Podczas uruchamiania silnika, gdy olej jest zimny, układ nieznacznie zwiększa wznios zaworu w celu przyspieszenia czasu wtrysku, podnosząc efektywność pracy silnika w każdych warunkach atmosferycznych. Eliminuje to jednocześnie powstawanie białego dymu, typowego dla uruchamiania zimnego silnika diesela.

Rewers Powershuttle - Rewers elektro-hydrauliczny z wielotarczowym sprzęgłem mokrym, jedno sprzęgło dla kierunku jazdy do przodu i jedno do tyłu, regulacja szybkości reakcji pokrętłem na dźwigni zmiany kierunku jazdy pod kierownicą. Razem z rewersem elektro-hydraulicznym ciągnik oferuje funkcję Stop&Go umożliwiającą zatyrzymanie ciagnika przy użyciu pedału hamulca, bez konieczności wciskania pedału sprzęgła.

PowerCore - Filtry powietrza PowerCore mają dużą wydajność i skuteczność działania. Filtr wykonano z nano-włókien, struktura bardzo skutecznie zatrzymuje zanieczyszczenia w powietrzu podawanym do komory spalania silnika. Obsługa sprowadza się do wystukania zanieczyszczeń i sprawdzenia filtra wskaźnikowego umieszczonego za filtrem głównym. Nie powinno się przedmuchiwać filtra PowerCore – może to uszkodzić strukturę filtra.

Dane techniczne

  • 1

© PPHU Agro-Plus 2002-2016. Wszelkie prawa zastrzeżone